Matildas blogg ♥

Alla inlägg den 8 november 2011

Av Matilda Friberg - 8 november 2011 18:46

Eftersom det står drömmar , måste det ju vara okej , att jag skriver fler en 1 dröm ? Bra.

Efter gymnasiet skulle jag vilja bli en fotograf , som fick åka till olika länder , alltså utomlands och sånt och fick ta kort , eller iallafall hålla på med fotografering. Men min dröm är verkligen att få åka på jobb och fota utomlands , många år kvar , men verkligen en dröm , eftersom jag älskar att fotografera och gärna vill jobba inom foto , när gymnasiet är avklarat! (Bilderna i collaget är bilder tagna i somras och de är tagna i Mellby strand och Skara , så alltså inte utomlands..)

 

Att må bra , alltså inte ha ont i lederna och reumatism , det skulle vara en underbar känsla  att alltid kunna göra det man vill , tex. om man vill åka longboard till stan , så kan man det , om man vill springa 5 km kan man det osv. Vissa dagar skulle jag kunna klara det , men inte utan att få väldigt ont och knappast kunna gå dagen efter..

 

Kunna spela fotboll i ett lag igen. Gjorde det som liten , men var sen tvungen att sluta när jag fick reda på att jag hade reumatism , vilket som var väldigt synd tycker jag ! Tycker fortfarande fotboll är skit kul , även fast jag inte alls är bra nu !

 

Sen en sista dröm , visst finns massor mera , men jag skulle så gärna vilja åka iväg till Tokyo , handla massor kläder i de stora shoppingcentrumen och ta hur fina kort som helst på alla lysande neonskyltar och massor annat fint.. ååååh!

Av Matilda Friberg - 8 november 2011 18:30

 

För att fylla ut bloggen lite mera , kör jag nu på en sån här lista ! Skriver en varje dag och börjar ikväll med dag 1 !

 

Dag 01 - Mina drömmar   

Dag 02 - Mina bästa vänner  
Dag 03 - Något/någon jag inte kan leva utan  
Dag 04 - En resa jag minns  
Dag 05 - Favoritplagget ur garderoben    
Dag 06 - Något jag tänker på hela tiden 
Dag 07 - Ett ögonblick värt att minnas 
Dag 08 - Min favoritplats
Dag 09 - Det här får mig att känna mig lycklig
Dag 10 - Vad jag gillar med mig själ
v
Dag 11 - Favoritfotot
Dag 12 - Mitt favoritminne
Dag 13 - Det här får mig att må bättre
Dag 14 - Det här hade jag på mig idag
Dag 15 - Något jag ser fram emot
Dag 16 - Mina rädslor
Dag 17 - Det här är viktigt för mig
Dag 18 - Mina starka sidor
Dag 19 - Vad jag gillar att göra
Dag 20 - Det här är jag bra på
Dag 21 - Något jag hatar att göra
Dag 22 - Min favoritsport
Dag 23 - Det här glömmer jag aldrig
Dag 24 - Min familj
Dag 25 - 3 saker jag gjort idag
Dag 26 - Bästa fotot hittils
Dag 27 - Det här älskar jag att göra      

Av Matilda Friberg - 8 november 2011 16:41

  Tja ! Uppdateringen sög verkligen igår , jag vet. Ska försöka köra bättre idag , men lovar ingenting. Har verkligen ingen inspration till vad jag ska skriva i inläggen , så får försöka tänka ut det! Aja , sitter just nu framför datorn och lyssnar på musik. Är lite arg på mig själv , för såg himlen för en kvart sen , helt rosa och tänke "jag går ut om en kvart" tar tag i kamrean , gå ner , tar på mig skor och jacka , öppnar dörren , vad ser jag !? Jo , att det är hur mörkt som helst ute , åååh , det ändrades på mindre en kvart , så nästa gång ska jag gå ut och fota dirrekt..


Fakta om Matilda :


Jag är alltså Matilda. Jag är fjorton år gammal. Bor i den lilla hålan Motala. Fota,umgås med vänner,åka longboard,lyssna
på musik är några saker jag ofta gör..

Mina kamera :

NIKON COOLPIX P80.

Det är en långzoom's kamera som tar riktigt fina kort ! Min kamera är väldigt lik en systemkamera , den största skillnaden är att man inte kan byta objektiv på min kamera.

Senaste Inläggen :

Kalender :

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011
>>>

Arkiv :


Ovido - Quiz & Flashcards